Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum F1 PitLane Strona Główna
»
Gazetka
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Organizacja
----------------
Następne Grand Prix
Ogłoszenia
!!!!! Informacje o serwerze !!!!!
Przedstawiciele Ligi do rady
Formalnie zatwierdzane zmiany
Regulamin
Zgloszenia
Potwierdzenie Zgloszen
Oficjalna Lista Kierowców
FAQ
Download
Nowy sezon!
Nowa koncepcja
Podział obowiązków
Transfery
Sezon 2007/2008
----------------
Prezentacje
Patch Ligowy
Informacje, zmiany
Skład kierowców
Pytania
Terminy
----------------
Terminy treningow, wyścigow i kwalifikacji.
Testy
Lista startowa
Wyniki Wyscigow
----------------
Wyniki Wyscigow i Kwalifikacji
Komantarze Wyścigów
Screeny z Wyścigow
Dział Video
Statystki
----------------
Klasyfikacja kierowców i teamów
Wasze łącza
Ogłoszenia o nieobecności
Problemy
----------------
Pytanie i problemy
Skargi i zażalenia
Dział Prasowy
----------------
Gazetka
Wywiady
Notatki zespołów
Kontrowersje
HydePark
----------------
Kubicomania
Wyścigi F1
Przedstaw się
Skąd wiesz o forum
Wasza historia z F1
Foto Galeria
SPAM
Fun
Teamy
----------------
Ferrari
McLaren
BMW Sauber
Renault
Williams
Toyota
Super Aguri
Toro Rosso
Spyker
Honda
Red Bull Racing
Ważne
----------------
ShoutBox
Pręgierz
----------------
Ostrzeżenia
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Lhucci
Wysłany: Pon 10:48, 05 Lis 2007
Temat postu: Europa - Nurburgring
Nurburgring
Nürburgring (lub Nuerburgring), znany też jako "Ring" przez fanów motoryzacji, jest znanym torem wyścigowym położonym w Niemczech.
Obecnie w poważniejszych, międzynarodowych imprezach jest używana skrócona wersja toru, stworzona w latach osiemdziesiątych. Istnieje też starsza, dużo dłuższa i trudniejsza trasa, zwana Nordschleife. Zbudowana w latach 20. trasa biegnie wokół średniowiecznego zamku i miejscowości Nürburg w górach Eifel. Jest wciąż używana. Ze względu na olbrzymią liczbę zakrętów i pułapek jest uważana za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie. Nawet znany kierowca Formuły 1 Jackie Stewart nazwał tę trasę Green Hell (Zielone Piekło).
Historia
We wczesnych latach dwudziestych na publicznych drogach w górach Eifel były organizowane wyścigi ADAC Eifelrennen. Były one jednak niebezpieczne i mało popularne. Postanowiono więc stworzyć nowy tor wyścigowy w górach Eifel. Tor został zaprojektowany przez firmę Eichler Architekturbüro z Ravensburga, a jego budowa trwała od września 1925 do wiosny 1927r.
Tor miał długość 28,265 km (17,5 mili), jego szerokość wynosiła od 8 do 9 metrów, liczba zakrętów wynosiła 174. Tor składał się z dwóch części: Südschleife („pętla południowa”) długości 7,747 km oraz Nordschleife („pętla północna”) długości 22,810 km. Po jego ukończeniu odbywały się tam wyścigi ADAC Eifelrennen oraz Grand Prix Niemiec. Pod koniec lat 20. tor stracił nieco na znaczeniu. Po II wojnie światowej na tor powróciły najważniejsze imprezy: Grand Prix Niemiec (jako część Mistrzostw Świata Formuły 1). W 1953r., wprowadzono wyścig 1000 km. W 1970r. wprowadzono wyścig 24-godzinny.
W latach 60. tor stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring. Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia środków bezpieczeństwa, Ring był wciąż zbyt niebezpieczny i długi na przeprowadzanie wyścigów Formuły 1. W 1975r. Niki Lauda ustanowił rekord przejazdu po Nordschleife, pokonując dystans 22,835km w czasie poniżej 7 minut (6:58.6). W 1981r. rozpoczęły się prace nad zupełnie nowym torem o długości okrążenia 4,5 km (2,8 mili). W tym samym czasie Nordschleife zostało skrócone do 20,8 kilometrów. Na skróconym odcinku rekordowo szybko pojechał Stefan Bellof, który dystans ten pokonał w czasie 6:11.13 w Porsche 956, co daje średnią 201,7622 km/h. Rekord został ustanowiony w 1983 roku i do dziś nie został pobity.
W roku 1984 został ukończony i oddany do użytku nowy odcinek toru, zwany GP-Strecke. Teraz spełniał już normy bezpieczeństwa. Odbywały się tam wyścigi Formuły 1, Grand Prix Niemiec i Grand Prix Europy. W 2002 roku tor został wydłużony do 5148 metrów. Niestety w ostatnich czasach zarówno Nürburgring jak i Hockenheimring stają się mniej popularne ze względu na dużą cenę biletów oraz tracą pieniądze w wyniku rosnących opłat, które trzeba spłacać administracji Formuły 1.
COSIK OD AUTORA:
Tor niewątpliwie jest bardzo trudny, ciasny, wąski i do tego niezbyt płaski, wieć przypomina troche tor w Interlagos. Długie proste odcinki kończą pobocze ze żwirem, który w naszej grze jest dość śliski, więc bliskie spotkanie 3-go stopnia z bandą jest nieuniknione przy niezachowaniu ostrożnosci...lepiej dojechac do mety ostatni ale w jednym kawałku. Są tutaj także nielubiane (wcale sie nie dziwie...) przez wielu kierowców - nawroty, które powodują ryzyko uderzenia w kuper bolidu przez innego nieostrożnego kierowce. Nazwy zakrętów wcale nie oznaczają ze na poboczu stoją jakieś k***y, to tylko słowo które po niemiecku oznacza zakręt lub coś w tym stylu. Tyle ode mnie...
Wasz Ojciec Redaktor - DeLhucci
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin